torsdag 26 maj 2011

En väska av två modeller

Hann ju få klart min nya väska innan jag for iväg igår.
Men inte hann jag lägga upp bilden.:-)

Väskan blev inte alls som mönstret jag började på.:-)
Den blev istället precis som jag vill ha den.:-)
"Originalet" var med en påse inuti, som man drar ihop.
Men se det gillar inte alls mina händer.
Så det var till att köra igång tankekontoret, och fundera på hur jag ville göra.
Att stänga med en knapp och ögla var inte heller något jag gillar.
Så min stängning blev istället med dragkedja en bit ner i väskan.
Och så ville jag ha så att jag kan hänga den på tvären över kroppen. Och ja det fixade jag.:-)
Så här blev min väska:
Fram och bak är lika. Storlek: 9" Höjd 10  1/2"

Påsen som jag skippade skulle varit i det rutiga tyget. Men det fick bli innerbotten istället

Och så här blev stängningen på den.

12 kommentarer:

  1. Vilken härlig väska. Den kommer du nog att bli glad åt
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skoj att du har sytt en väska som du är nöjd med:)) Jättefin! Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig väska och jag tycker din lösning är finare än när det är en påse inuti.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det blev ju en bra lösning du kom på! Hoppas nu att du kommer att trivas mycket bra med den! Kanske den ultimata modellen?:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Din väska ser himla fin ut, praktiskt med dragkedjan och långt axelband.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Smart snygg och lagom stor, bra jobbat.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken bra modell och dragkedjestängning är toppen! kram

    SvaraRadera
  8. Snygg väska, klart man ska göra om mönstret till sin egen så att den blir så bra som man vill ha den. Det är ju det fiffiluriga med att sy själv ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Jättefin!! den gilla jag. kram Veronica

    SvaraRadera
  11. Modellen verkar bra och tygerna är fina!

    SvaraRadera
  12. Verkar som en rymlig o bra väska!

    SvaraRadera