söndag 11 september 2011

Quiltrally

Igår var jag iväg med tre härliga sykompisar på Quilt Rally.
Vilken underbar dag vi hade!!
Vi började i Perstorp på Quilthjärtat.
Där handlade jag mallar där ett mönster följde med..

Skall bli kul att testa några nya mallar.
Efter det så ställde vi färden till Förslöv och Annalunda:
Där blev det också shoppat en del.:-)

I kassen finns det vadd till två täcken samt 2 olika vadd till väskor.
En panle med en underbart söt uggla på, samt 2 bitar tyg som det stod mitt namn på.:-)
Och eftersom mitt rally började hos @Veronica, så var det min tredje stämpel.
Vilket innebar att vi fick en gåva hos Annalunda.
Kolla vilken fin gåva vi fick:

Den blir bra att ta med på olika syträffar.
Efter Annalunda så gick färden till Mörarp och Quiltpassion.
Höll igen lite hos Åsa, då jag snart skall på Quiltcamp igen.
Så det blev "endast" tre bitar tyg:


Dessa tre skall jag använda mig av då jag testar mallarna jag köpte på Quilthjärtat.
Och här kommer en bild på mina kompisar som jag tillbringade den trevliga dagen med:

Inger, Carmen och Inga-Britt
Hoppas att det blir fler Quilt rally för det var super kul att vara ute och shoppa och köra runt med härliga syvänner.



5 kommentarer:

  1. Vad roligt att både se och höra om olika kviltrallyn eftersom jag själv inte kom iväg på något!Kram fr Lisa i Lysekil

    SvaraRadera
  2. Du fick köpt en hel del i alla fall och gåvan från Förslöv kommer du säkert ha nytta utav. Hoppas också det blir fortsättning på Quilt Rallyt! Kram

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint och praktiskt du köpt och vilken fin gåva. Där jag befann mig finns bara EN tygaffär men priserna var bra.
    10 Euro/meter (ca 93 kr).
    Jag ser att Carmen har STORA plånboken med sig ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att vara ute med vänner och titta ,njuta ,inspireras och shoppa.Man kan ju faktiskt göra lite egna rallyn då och då....när tid,lust och plånbok finns!!Kram

    SvaraRadera