lördag 19 november 2011

Massproduktion.:)

En av mina svägerskor ville ha sytt 10 stycken remsor att ha på sina fönsterbrädor.

A är en stor kattvän.
Så det blev två med katter på.
20 cm breda & 70 cm långa
Och då dom även har får på sin gård, så fick det bli två med får på:


Men inte ville jag ha med djur på, på de som skall vara i vardagsrummet.
Efter lite funderande så blev det att testa ett mönster som en del sydde av då vi var på quitcamp:
Sen gjorde jag ett enkelt eget mönster i mitt EQ 6.
Och jag tror att dessa kommer att passa på hennes ovan våning:
Känns skönt att ha fått alla klara, så hon kan lägga på nytt nu inför julen.
Och jag är "fri" att sy på vad jag vill och känner för nästa vecka.:-)
Fast det lär väl inte bli så mycket sytt, då det skall städas och donas inför 1:a advent.
Men lite skall jag nog hinna med.:-)

16 kommentarer:

  1. Vilket jobb du har gjort, förstår att du är glad att ha fått de färdiga, fina blev de också, speciellt din 3:e variant! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Catarina, jag gillar variant 3, de andra är jättefina de med.

    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Ojoj, vad många du sytt och fina är de också.Kul ide tycker Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  4. Så produktiv Du varit och fint blev det också.Måste väl komma till belåtenhet.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Grattis till ett kanonjobb! Hoppas svägerskan förstår vilket arbete Du lagt ned på remsorna.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Håller med de andra,vilket jättejobb du gjort och fina är dom.Känns nog gott:-))
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. jättefina, förstår att du inte ville handsy lukkekant. kram Monica

    SvaraRadera
  8. Men snacka om att va produktiv!!!!!
    Jättefina!
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  9. Jättefina remsor och så många olika. Vilket jobb. Hoppas att din svägerska förstår hur mycket jobb som är nedlagt.

    SvaraRadera
  10. Så fint svägerskan får i sina fönster!! kram Veronica

    SvaraRadera
  11. Så fina de är allihop men finast tycker jag att nr 3 är.
    Hos mig är fönsterbrädorna bara 14 cm breda så det är inte mycket att lägga remsor på. Det är knappt att en blomkruka får plats.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jättefina remsor och vilket jobb. Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Så flitig du varit! Tycker det blev fint med mönstersöm!:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Finfina fönsterremsor och vilket jobb du lagt ner på dessa! kram fr Lisa i Lysekil

    SvaraRadera
  15. Så fine remser du har lagt. Håper mottageren forstår vilken jobb du har lagd ned her.
    Synes alle var fine på sitt spesielle sett.

    SvaraRadera
  16. De är jättefina, alla remsorna, men jag förstår om du blev litet less på slutet. Bra jobbat!

    SvaraRadera