lördag 4 februari 2012

En ful och en snygg


Nummer 3 i scrapsutmaningen är klar.
Det är nog den fulaste och bladdigraste kvilt jag någonsin sytt.:)
När jag lagt fram mina scraps bitar så såg det snyggt ut och dom skulle passa ihop.
Men inte blev det snyggt när jag sen sydde ihop dom.:)

Men tur smaken är olika, för jag har sålt den så fort den är klar.:)
Och skönt att den inte bara kommer att hamna i ett skåp.

Men en kvilt som jag är glad och nöjd med är denna:
Min andra Double Irish Cahne kvilt.
Men nu lär det inte bli fler sådana här. Två får räcka.:)
Fast man skall ju aldrig säga aldrig.:)

8 kommentarer:

  1. Dina quiltar har sin charm var och en på sitt sätt!!
    Tycker inte att din senaste är ful,,,,bar lite mild i färgerna,Men vi är ju alla så olika vad vi gillar.
    Du har sytt en fin,vår quilt till en lycklig mottagare!!Sträck på dig!!Kram

    SvaraRadera
  2. Din Double Irish Cahne är helt underbart fin. Den andra tillhör inte de allra sn yggaste du har sytt, men ful är den inte.

    SvaraRadera
  3. Vadå, ful.Tycker inte jag.
    Fina är dom.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Jag tycker inte heller att den är ful,rörig kanske men den har en gammaldags charm tycker Lisa i Lysekil som också tycker att din Irish Chain är kanonfin!

    SvaraRadera
  5. Nej inte är den ful! Vi gillar ju olika, som tur är. Din Irish Chain är jättefin.
    kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Oj vad du är flitig vid symaskinen. Dina kviltar är fina, var o en på sitt sätt.
    Bra jobbat, kram!

    SvaraRadera
  7. Så fin din Irish chain blev, bara så snygga färger. Det skulle väl vara konstigt om man bara sydde saker som man själv tycker är bra, som du vet smaken är ju delad. Krya på dig! Kram Catarina

    SvaraRadera
  8. Visst är det tur att smaken är olika, det som inte passar mig passar ofta nån annan! Din Irish Chain är hur vacker som helst och sporrar mig att få klart min....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera