onsdag 8 januari 2014

På gång + tips önskas

med att få klar min Gingham Girls kvilt. Tjooohoo!!
Kommer inte ens ihåg vilket år jag började med den. Kanske tur det. :)

Har kvar att sy ihop de tre raderna + bårder.
Skall först klura lite på om man kan göra någon typ av quilt as you go, utan remsor mellan.
Och sen bestämma om jag skall ha en eller 2 bårder.

Behöver även lite tips av er hur ni hade gjort med bården.
Hade ni haft en  eller två?
Vilken eller vilka färger på bård/bårder föreslår ni?
Tacksam för alla tips.

Här är kvilten:

Jag och 2 vänner till mig, Inger o Ingrid som också syr GG flickor har tänkt att vi skall ha med våra GG kviltar på Öresundsquiltarnas utställning i höst.

5 kommentarer:

  1. Quilt-as-you-go är ett smart sätt om kvilten är stor. Jag gjorde det på den här
    http://gunilla-sytanten.blogspot.se/2011/05/joys-of-winter.html
    Två bårder - en smal och en bred och den yttersta i något rött tyg är mitt förslag.
    kram

    SvaraRadera
  2. Tror också på 2 bårder, liksom Gunilla. Något mörkt i den yttre, kanske kan var något annat än rött också. Alltid svårt att råda när man endast ser det så här på bild:-)) kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det beror lite på hur stor man vill att kvilten skall vara.
    På min trädgårdskvilt har jag först en smal bård ( 1") och sen en på 3". det tycker jag blev bra.

    SvaraRadera
  4. Jag är full av beundran inför detta arbetet som Du visar att Du håller på med!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Looks absolutely fantastic.
    Greetings Grit

    SvaraRadera