måndag 14 juli 2014

Scrapiga

stjärnor blev det sytt idag.

Ja det var ett bra tag sedan jag sydde något.
Men vi har hållit på i hemmet inför minstingens 20-årsdag.
Inte så himla kul att hålla på när det varit nästan 30 grader varmt.
Men det gick! :)

Så ni kan tro det kändes riktigt gött att få dra igång maskinen igen idag.
Det blev 2 stjärnor till utmaningen jag är med i.
Wonky Star 6"
Mönstret hittade jag här Jane
Eftersom jag blandar 2 storlekar på mina stjärnor så blir det nog någon till av dessa innan utmaningen är slut.

Länkar till Majas Paradis som har utmaningen.:

Och sen är det ju måndag så då länkar jag till
Eva-Bambis härliga visa och berätta också.

Nu skall jag ta tag i några av de sista TP blocken.

10 kommentarer:

  1. Detta gillar jag att slå många flugor i en smäll.....och vilken bra INSPIRATION du delger också med dina scrappiga stjärnor....Kerstin .Tack för du länkade dem till Visa och Berätta måndag!!Bambikramar

    SvaraRadera
  2. Dina scrappiga stjärnor blev jättefina

    SvaraRadera
  3. Så flotte stjerner. Har sydd noen slike før, og nå ble jeg inspirert til å prøve på nytt. Tusen takk.

    SvaraRadera
  4. scrappiga stjärnor är inte fel, superfina är dom!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Härliga scrappiga stjärnor! Alltid skönt när kalas är över och man kan återgå till det normala! Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga färgglada stjärnor! Tack för länken! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Jag är så förtjust i dessa stjärnor!
    Det ska bli roligt att se ditt färdiga arbete!
    Tack för att du syr "scrappiga stjärnor"!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  8. Det är just sådana stjärnor som du hittar beskrivning på i Rikstäckets jubileumsbok.
    de är så roliga att sy i olika storlekar och man kan använda alla sorters rester till dem
    Kram

    SvaraRadera
  9. Dessa stjärnor är ju så roliga att sy och man får verkligen användning för scrapsen man har samlat på sig!
    Dina är jättefina och det kommer att bli så fint när de kommer tillsammans.
    Kramisar

    SvaraRadera
  10. Ser ju roliga ut de där stjärnorna, de blev jättefina.

    SvaraRadera