tisdag 9 september 2014

Quiltköping

I helgen har jag varit i Quiltköping.
Vi var 4 stycken här nere ifrån som åkte dit.
Inger var vår chaufför och det gjorde hon bra. Sedan var det Ingrid och Carmen som var med.
I Lidköping strålade vi samman med Marie-Louise som kom från Stockholm.
Så himla kul vi haft i helgen! Och vilket väder vi haft!! Rena sommaren.
Lite lustigt för så var vädret även för 9 år sedan då jag var där senast.

Det har varit en superbra helg.
Även om det har tagit hårt på kroppen, så har det varit värt det.

Träffat massor av goa människor.
Både de som jag träffat innan och nya som jag "bara" träffat över nätet innan.
Bara så kul!!!
Så tack alla som letade upp mig och kom och hälsade.

Lite shoppat blev det också. :)

Tänk jag har Inte stickat på många år på grund av mina händer.
Men föll för denna sjalen, så jag tänker prova om jag kan om jag tar lååång tid på mig.
Skulle det inte fungera så har jag en syster som kan sticka den klar till mig. :)

Jag har gett mig den på att jag skall sy mig en prickig kvilt en vacker dag. Så det var ju bra att jag hittade några och kan börja samla till den.

Tyget med läppstiften kunde jag Inte motstå. Så nu skall jag sy mig en ny nesse.

Änglar är också något jag Inte kan motstå, så har jag flyt så har ja en ny duk till jul kanske. :)

Ännu ett mönster som jag Inte kunde motstå. Får se när andan faller på att sy den.

Lite bra och ha fick också följa med hem.
Tråd, plast, märkpenna, lim och Heat and Bond.
Sista behöver jag ju både till änglarna och divan. :)

På hemvägen gjorde vi en avstickare till Habo kyrka.
Säger bara WAW!!!Vilken kyrka! Har ni inte varit där så rekommenderar jag er att ta en tur dit.

Och eftersom Eva Bambi har sin länk öppen idag med, så länkar jag dit.

13 kommentarer:

  1. Det var många bra ha saker du INSPIRERAR oss med idag Kerstin.
    Förstår ni haft en underbar helg tillsammans men också med vädret!!Tack för du ville länka idag till Visa och Berätta /Bambikram

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, va mycket fint du handlat...och visst är kyrkan fin...Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa. Quiltdivan har jag sytt. Började för många år sedan.

    SvaraRadera
  4. Hann tyvärr inte med Quilköping, tur att du visar vad jag missade. Quiltdivan har jag tittat på många gånger, vem vet när den kommer med hem :)
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Många bra-att-ha-saker ser jag. Låter som du/ni haft en underbar helg. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Du hittade verkligen fina tyger och fina mönster och bra att ha saker är en nödvändighet. Vilken härlig helt ni har haft! Kram

    SvaraRadera
  7. Ser ut til det var en underbar helg.
    Og lite godsaker må man jo ha med seg hjem. :-)

    SvaraRadera
  8. Du verkar ha haft en underbar helg - härligt! Jag ser att plånboken har fått sig en törn också *fniss* och det betyder ju att man har fått en massa härliga saker med sig hem.
    Jag ser många mysiga saker som jag också skulle kunna tänka mig.
    Kramisar

    SvaraRadera
  9. Det var ju attan vad du hann handla mycket. När jag packade upp så tyckte jag att, efter en hel helg hade jag alldeles för lite med mig hem. :)
    Tack för trevlig ressällskap.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Du glömde mig och goda middagen:)). Jag vill oxå vara med....
    Du shoppade loss ordentligt. Jag tyckte inte att det var så mycket när du visade. Det blev alltså lite inköp på söndagen oxå ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig sy-och stickhöst du har framför dig. Lycka till!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  12. Härliga "godsaker" du fick med dig hem!Lycka till nu med alla ny projekt! Kul att se dig och det glada Sånegänget! kram Katarina

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig helg ni verkar att ha haft och köplusten verkar det inte vara något fel på. Härliga saker du inhandlat. Gillar de prickiga tygerna.

    SvaraRadera