torsdag 15 juni 2017

Minskar

Ja sakta men säkert så minskar det i min UFO hög. :)

En rosa dröm blev klar igår. Kallar den så då tygerna är både rosa och romantiska.
Tygerna förutom bården, köpte jag då det fanns en affär i Malmö som hette Veronikas. Så det är länge, länge sedan de inhandlades. :)

Köpte både de och ett mönster jag hade tänkt sy med dem.
Men i fjor när jag var på quiltcamp så ändrade jag mig och ville göra en helt annan kvilt.
Skar till och sen sydde jag ihop. Och ja sedan hamnade det i skåpet när jag kom hem. :)

När jag väl tog fram toppen igen och tänkte göra klart, ja då hade jag ändrat mig igen.
Är väl skönt att man kan ändra sig när man inte är nöjd? :)
Nu blev det istället 2 olika 4-rutors block. Enkelt och snabbt sytt när jag väl hade sprättat det jag sytt innan.

Sytt ihop kvilten i 2 delar alltså med hjälp av Quilt-as-you-go metoden.
Och det blev enkel kviltning också på den. Raksöm och på diagonalen i rutorna.
Nu är jag nöjd med min kvilt. :)


Kvilten mäter 55" på bredden och 65" på längden.
Skönt att den är klar och dags att tänka på vilket nästa UFO skall bli.

10 kommentarer:

  1. Söt och inte fel att det blev tredje gången gillt 😊
    kram

    SvaraRadera
  2. Den blev väl riktigt fin!

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett färdigt UFO! Söt blev det också!

    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Så ljuvlig!!!Du har sån härlig energi,Kerstin!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Snygg kvilt och Veronicas det var allt en trevlig butik! Där har jag säkert också tyger liggandes ifrån:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Bra jobbat, så skönt att få den färdig! Och fin blev den också! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Så fin den ble, og herlige disse romantiske stoffene! Godt du er ferdig nå, og at du ble fornøyd. :-)

    SvaraRadera
  8. Sött täcke. Kämpa på med dina UFO:n!

    SvaraRadera