måndag 23 oktober 2017

Nytt

Japp jag har sytt igen. 😍
Och nu bara Måste jag sy då jag köpt mig en ny maskin. 
Så glad för den. Och hittills har den inte gjort mig besviken.
Här är min guldtjej:
Bordet fick jag till. Så kanonbra med en stor yta att jobba vid.
Nu skall jag bara jaga i fatt ett bra höj och sänkbart bord som jag kan ha den på när jag syr.

Så i helgen har maskinen fått jobba lite.
Först ut att sy var en förvaring som heter Stahs and dash.
Köpte mönster och tygpaket när jag var hos Åsa på Quiltpassion i torsdag.
Så här blev den:
Sen har det blivit 4 små block.
Varit med i en grupp på Facebook där vi sydde ett block i månaden.
Men jag vill sy alla blocken från boken Farm Girl Vintage, så en hel del är kvar att sy.
Gäller att jobba på. :)
Lite pilligt att sy då blocken blir 6" när de är färdiga.
Men kul är det.
Och ännu roligare då jag numera har en stygnplåt med litet hål i då man syr raksöm.
Inget trasslande ner i maskinen då man börjar sy. Härligt!

Idag är det måndag så jag länkar till Eva-Bambis fina visa och berätta.

9 kommentarer:

  1. Hej grattis till ny maskin
    det bordet älskar jag mycket utrymme speciellt när man syr småbitar . )
    Fina grejer du sytt kram

    SvaraRadera
  2. Snygg förvaring, men blocken som blir 6" vilket pillig jobb!!! Vad blir det? Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till din nya pärla, förstår att du är glad! Fin förvaring har du också gjort och små pilliga block, blir säkert förträffligt när de blir klara.. Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Vad är det för maskin? Fina saker du sytt!

    SvaraRadera
  5. Härligt att du kommit igång med din nya maskin, tar ju ett tag innan man lär känna varandra. Trevlig förvaring och söta block!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att lusten är extra stor nu att sy med ny maskin:-))Förvaringar får man väl aldrig nog av:-)) Skoj med varierande block, härliga färger! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Så roligt med ny maskin. Fin förvaring och härliga block. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Trevlig vecka till dig.Tack för länkningen till Visa och Berätta måndag!!/Bambi

    SvaraRadera
  9. Gratulerer! Så kjekt med ny symaskin!
    Fin og praktisk förvaring du har sydd. Stilige blokker og jeg likte de tøffe stoffer du har brukt.:-)

    SvaraRadera