söndag 24 februari 2019

2 UFO

mindre i skåpet.
Lika härligt var gång jag får ett UFO klart.
Denna gången blev det två. ☺

Först ut är en kvilt som jag började sy på 2014.
Och den heter Scrap Happy.
Kvilten är 43" bred och 56" lång
Andra kvilten är lite yngre.
Den påbörjade när jag var på Quiltcamp första gången på Linderödsgården 2016 
Början var att jag skar alla remsor innan jag åkte hem,  och skulle sy den under året som kom.
Blev istället att jag sydde ihop den på nästa quiltcamp 2017.
Och nu är den helt klar. ☺
Kvilten är 46 1/2" bred och 58" lång

8 kommentarer:

  1. Så finna Kerstin !!! Älskar bargello och det är nånting som jag så gärna vill göra en dag. Grattis! Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kviltar och det måste vara skönt att ha 2 UFO färre i skåpet.
    Skönt att höra att du mår bättre igen.
    kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att få gjort klart sånt som ligger och väntar.Den översta är min favorit,men båda jättefina. Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Så skönt att få färdigt. Jättefina. Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Så fine de er begge to. Det er en god følelse å få ferdig en UFO, og du har klart to! Bra jobbet! :-)

    SvaraRadera
  6. Så snygga, och skönt när något blir färdigt som varit liggandes. Kram Immi

    SvaraRadera
  7. Härlig känsla, grattis! Bra jobbat och snyggt blev det! kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Grattis till dina färdiga UFON, de blev jättefina båda två.
    Kram Catarina

    SvaraRadera