lördag 29 juni 2019

Nästa

UFO klart att lägga till samlingen.

Sydde blocken 2015, och var tänkt att ha till en kurs med Angela Walters på Youtube.
Nu blev dom liggandes i skåpet tills jag skulle till Jill i Vittsjö och kvilta efter linjaler och mallar.
Perfekt storlek att öva på tyckte jag. :)

Resultatet blev så här:
Kvilten är 41" x 62"
Jag sydde ihop kvilten med Quilt-as-you-go.
Bården har jag kviltat med en linjal som gör hjärtan.
Den köpte jag hos Annica´s quilt och symaskiner
Baksidan gjorde jag så här med. Lite "vilse" när jag sydde ihop så dom kom Inte riktigt som jag tänkt.
Men det kan jag leva med. 😃

Nu dags att ta tag i nästa UFO. Köpt bårder till två stycken så bara att sätta fart. :)

8 kommentarer:

  1. Oj du, den quiltningen. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Snyggt, väldigt snyggt både fram och baksidan oavsett hur du har tänkt. Det syns att du har kommit en bit på vägen med linjalerna. Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Så himla snygg o vilken kviltning, så säker du är!
    Kram immi

    SvaraRadera
  4. Kviltningen blev ju jättefin och kvilten är jättetrevlig!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Oj vad du jobbar på! Bra träning med snyggt resultat! kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Häftigt täcke och så fint kviltat! Kram Carin

    SvaraRadera
  7. Jätteläckert täcke i vackra färger och så fint kviltad.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. Tufft täcke och fint kviltat. Du är ett riktigt proffs numera. Men Kerstin, hur många kvilttoppar har du egentligen? :-)
    kram Gunilla

    SvaraRadera