måndag 9 mars 2020

UFO nummer 2

Ja så vart nästa UFO klart.
Om jag minns rätt så heter väl mönstret Disapering Nine Path?
Kan ju vara ute och cykla vad gäller det. 😀 Men tror jag har rätt.
Tyvärr kommer jag inte ihåg när jag sydde den, men ja den har legat i skåpet ett bra tag.
Nu skall den få ligga på en av extra sängarna där uppe.

Kvilten mäter 51" x 80"
 Blev en baksida som några kallar för en smålandsbaksida. Första gången jag gör det. Blev väl inte riktigt rätta färger, men ja den får duga. 😂😂

 Har kviltat inne i blocken med övermataren. Men bården blev med hjälp av linjalen Elvira.
Idag är det måndag så då länkar jag till fina Eva-Bamis visa och berätta.

10 kommentarer:

  1. Jättesnygg och säkert skönt att det blir mindre i skåpen. Jag gillar skarpt smålandsbaksidor, för då kan man minska på konstiga tyger man har i sitt skåp:O))
    Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Så kjekt å få ferdig noe man har hatt liggende lenge. Denne ble fin. Mønsteret heter forresten Disappearing nine-patch.

    SvaraRadera
  3. Så vacker kvilt och jag gillar dina tyger.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Härlig kvilt! Så duktig du är som gör klart kvilt efter kvilt! kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Den blev ju jättefin och så snygga färger, gillar också att göra smålandsbaksida och grattis till färdigt UFO!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  6. Snyggt quilt!!! Det känns som det blev två i ett så det är bara mera att njuta av.Kram Monica

    SvaraRadera
  7. Flott quilt! Det er jo så deilig når man endelig får ferdigstilt noe av det som ligger gjemt i skuffer og skap.

    SvaraRadera
  8. Du är flitig med dina UFO:n. Det kanske blir några här också om det fortsätter med att alla aktiviteter blir inställda. Jobba på!

    SvaraRadera