lördag 25 april 2020

Då var

nästa UFO klart.  Jippi!!
Lika skönt var gång ett blir klart.

När jag började på denna kommer jag Inte ihåg.
Men tror den har legat ett bra tag i skåpet.

Kviltad på frihand i rutorna och "vågsöm" i bården.
Kvilten mäter 59" bred och 70" lång.

Och tänk det blev en Smålandsbaksida på denna med. :)
Nu vilar UFO:na en stund igen då jag syr lite nytt.
Skall bli en till duk och några nessar som jag tänker skänka till Öresundsquiltarnas lotter på utställningen vi ska ha i höst.
Ja om den nu blir av.
NU vet jag när den syddes klar utan bårder. Det var 1 maj 2010

6 kommentarer:

  1. Grattis till färdigt och trevligt UFO och som är jättefint kviltat. Själv kommer inte riktigt igång med sömnaden, även om trädgården är liten kräver den lite omsorg och sen blir det en hel del golf och har man gått 18 hål räcker inte orken till mer!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Så flitig du är vid maskinen! Snyggt kviltad! Visst är det skoj och effektfullt med Smålandsbaksidor? kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Den är så läcker!! beundrar din kreativitet. Nu väntar jag på tyger från Lapp-Elisa och hoppas sy lite nästa vecka.Ha det gott!!Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Vad många UFO har du sytt klart och ena snyggare än den andra. Fin kombination av färg och snyggt frihands quiltning så stor Grattis! Kram Monica

    SvaraRadera
  5. Jag älskar 9-rutan och så fint det är med kombinationen grått, rött och svart.
    Grattis till att ha sytt klart ytterligare ett Ufo.
    kram

    SvaraRadera
  6. Gratulerer med ferdigstilling av din UFO. Den ble veldig fin, og jeg syns det er en god idè med alle stoffene på baksiden. :-)

    SvaraRadera