lördag 11 juli 2020

Nya alster

Ja så är lite nya projekt klara.
En väggbonad som är frihandskviltad, en duk och ett UFO.

Bonaden påbörjade jag då jag var på kurs för Jill. Bra övningsobjekt för frihandskviltning.
Och ja jag är nog rätt nöjd med den. 😁
Bonaden mäter 24 1/2" x 26".

Sen har det blivit en duk från tidningen Rikstäcket. Kul och rätt snabb att sy.
Duken mäter 12" x 35"

Och ännu ett UFO tas ut från skåpet där jag har mina UFO.
Började på den på en camp, men kommer inte ihåg vilket år. Sydd av en packe charmpack (som jag tyvärr inte heller kommer ihåg vad den hette).
Kvilten mäter 48" x 66".

7 kommentarer:

  1. Jisses så produktiv du är. Fint blir det också!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hos dig går visst symaskinen varm:-)) Fina alster du färdigställt! Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Så fina alster du ha sytt Kerstin!!! Bonaden är outstanding! Kram Monica

    SvaraRadera
  4. Superfin frihandskviltning, Kerstin! Och vad härligt att bli färdig med fler UFO:n!
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Underbara saker du sytt och så fint du kviltar!!!Du är så flitig!! kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Ja, du har verkligen varit flitig vid symaskinen, fantastisk FMQ, duken är förtjusande och ditt Ufo också jättefint!
    Kram Catarina

    SvaraRadera