måndag 27 maj 2019

Kviltning med mallar och linjaler.

Var ju på kurs hos Jill i Vittsjö för ett tag sedan för att lära.

Och nu har jag fortsatt. :)
Sydde 15 block för lääänge sedan som skulle övas frihandskviltning på.
Nu äntligen så har jag tagit tag i dom. Ibland tar det lite tid innan man kommer till skott. :)
Alla 15 är nu klara. Alla kviltade efter antingen linjal eller mallar.

Bara att invänta mer tyg så jag kan sy ihop dom med Quilt-as- you-gometoden.
För ja nu har jag kämpat med dom så då måset dom ju bli en hel kvilt. :)

Här bilder på alla 15 samt några som jag är extra nöjd med. :)

Eftersom det är måndag idag så länkar jag till Eva-Bambis fina Visa och berätta. 

9 kommentarer:

  1. Snyggt frihands quiltning Kerstin! Så duktig du är med linjalerna! Väntar med spänning att se hela quilten. Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Åhh, så snygga block, så duktig du är på fri hand! Kram Immmi

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Kerstin! Vi får inte glömma bort att fortsätta använda dem nu:-)) Ser fram emot att se kvilten helt klar! kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Nydelige farger og flott quilting.

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen fått fart på maskin och mallar och fint blir det.
    Nu ser jag fram emot att få se hela kvilten.
    kram

    SvaraRadera
  6. Ser väldigt proffsigt ut. Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Så flott quilting! Det ser spennende ut med quiltelinjalene. :-)

    SvaraRadera
  8. Jättefina,vilket jobb du gjort!!!Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Visst ska du göra den helt klart efter all quiltning. Kram Eva

    SvaraRadera