måndag 30 december 2019

Sista UFO:t

för i år är klart.
Min enda Logt Cabin kvilt.  Hittills, man vet ju aldrig om det blir fler vad det lider. :)

Började på den för ca 6 år sedan.
Och det blir mitt åttonde UFO som blivit klart i år.
Härligt när den höger krymper.

Redan bestämt mig för att även 2020 skall bli ett UFO år.
Har ju några kvar som vill bli färdiga. :)

Här bild på hur den blev:

Jag har kviltat den på frihand med hjälp av linjaler. Superkul.
Och extra kul att jag numera med "hjälp" av linjaler kan göra fjädrar. :)

Länkar till Eva-Bambis härliga Visa och berätta.

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat och roligt att kunna kvilta själv. Har investeat i ett antal linjaler men inte hunnit testa ännu...Bra idé med ett UFO år, har också tänkt mig ett eller flera ;-) Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Den är jättefin, skönt när det minskar i högarna och bland tygerna:O)) Gott Nytt År!
    Kram Immi

    SvaraRadera
  3. Så bra att avlsuta året med ett färdigt UFO. Snyggt dessutom. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt färdiga UFO och så fint du kviltat din Log-Cabin, duktiga du!
    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Grattis Kerstin!!! Väldigt finn! önskar dig och din familj ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  6. Underbar Log Cabinkvilt.Önskar dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera
  7. Jättefin och så härlig kviltning! kram Katarina

    SvaraRadera