måndag 3 november 2014

Ny necessär

När jag var i Quiltköping så köpte jag hos Mossbyquilt mönster och material till en necessär.

Inte för att jag behövde en ny nesse, men jag fastnade för tyget.

Båda sidorna är lika. Och den har en ficka invändigt.
Skulle jag sy fler så kommer jag att göra fler fickor invändigt.

Ovan i från ser den ut så här:
Den har en drag/håll tamp i ena sidan och ett handtag i den andra.
Storleken är : 11" bred 7" hög och 6" djup.
Den lär rymma en del. :)

Och eftersom det är måndag och Eva-Bambi har sin visa och berätta så länkar jag dit.

15 kommentarer:

  1. Härlig och rymlig nesse som sytt. So du skriver den verkar rymma en hel del.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Läcker på alla sätt.Ja,fickor inuti är väldigt praktiskt.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Härligt stor nesse i ett kul tyg.
    kram

    SvaraRadera
  4. Tack Kerstin för du INSPIRERAR oss på Visa och Berätta idag!!Bambikram

    SvaraRadera
  5. Vilket kul tyg och snygg nesse
    Hälsn Elisabet i JÄrfälla

    SvaraRadera
  6. Kul tyg till en nesse! Stor och rymlig verkar den, fin! kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Verkligen snygg med passande tyg.

    SvaraRadera
  8. Den var kjempefin, og mønsterstoffet passet godt til toalettveske. :-)

    SvaraRadera
  9. Så snygg!
    Jag tappade hakan när jag fick se tyget....det ska jag sy en nesse till syrran, men det blir en annan modell.
    kram

    SvaraRadera
  10. Håller med om att tyget är jätteläckert och verkligen pryder din nesse!

    SvaraRadera
  11. Så, så snygg!!! Så rymlig och kul tyg.

    SvaraRadera
  12. Jättefin necessär. Häftigt tyg. Kram Annika

    SvaraRadera
  13. En härlig nesse och så bra att det löste sig med sömnadsproblemen för dig och ett verkligen passande tyg! Kram

    SvaraRadera
  14. Så fin! Och vilket lämpligt tyg för ändamålet :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Snygg, ser stor och användbar ut! Kram Immi

    SvaraRadera