onsdag 8 februari 2017

Besticksförvaring

Sydde en förvaring till mina bestick för mycket, mycket länge sedan.
Innan jag ens visst vad quilt är för något.:)
Tänkt sy om nya länge nu. Och tänk nu har det blivit av.
Hittade tyger i lördags på Öresundsquitarna som jag fastnade för.


Mina förvaringar är 17 1/2" x 13". Och det finns plats till 12 bestick i var.
Nedre bilden visar den hoprullad. Tyvärr inga röda band hemma, så det fick bli vad jag hade.
Och det fungerar det med. :)
Nu behöver jag "bara" gör 3 till, till mina skedar. :)

6 kommentarer:

  1. Så supersnygga, jag gillar tygerna du använt.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina och färgglada förvaringar!

    SvaraRadera
  3. Praktiskt och snyggt! Har aldrig sytt några, men jag har tänkt det väldigt länge:-)) "Avskräcks" delvis av att behöva sy flera likadana..... kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Jättefina bestickförvaringar, roligt med lite fräscha saker. Det svarta tyget köpte jag också i lördags och jag funderade på att sy ett förkläde av det.
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Så fine bestikk förvaringer! Et perfekt mønsterstoff du fant til dette prosjektet. :-)

    SvaraRadera