måndag 27 februari 2017

Ny duk

Såg för ett tag sedan en superläcker kvilt som Anette L visade.
Mönstret skulle vara jättelätt. Och ja det var det. :)

Nu gjorde jag inte en helt kvilt, utan en duk.
Kul mönster att sy efter. Och fort gick det. :)

Min duk är 19" bred och 44" lång. Passar alltså perfekt på mitt matsalsbord. :)
Jag gjorde inte min duk med färdigskurna rutor.
Utan tog av vad jag hade i skåpet, och skar egna 5" rutor.

Här hittar ni mönstret:
Super Simple Squares

Och eftersom det är måndag idag så länkar jag till Evas fina Visa och Berätta. 
Och hon har en utlottning på sin sida. Så titta gärna in och inspireras hos henne.

12 kommentarer:

  1. Vilken söt löpare ett perfekt mönster för scraps
    tack för länken kram

    SvaraRadera
  2. Den gillar jag, kanske jag härmar dig? :-) kram

    SvaraRadera
  3. Enkelt och fint. Ha det bra, kram Karin

    SvaraRadera
  4. Rutor är alltid vackert och din löpare också.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så enkel o så fin. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så fin duk, og det var et stilig mønster! :-)

    SvaraRadera
  7. Rutor är snyggt och bra när man kan ta det från det man har hemma! Kram Catarina

    SvaraRadera
  8. Jättefin och perfekt att sy sv vad man har!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Lekker duk i et flott mønster.
    Godt å få brukt opp noe av stoffene man har i skapene sine

    SvaraRadera