måndag 3 april 2017

Syr med scraps

Just nu så håller jag på att sy en ny kvilt med hjälp av mina scrapslådor.
Kvilten heter Scrappy Roads och kommer från tidningen Fat Quarter nummer 4 2015.

Jag har ju en del att ta från då jag syr scraps. Och fast jag nu sytt en del block till kvilten, så syns det inte i lådorna.

Några av blocken:
Så här ser den ut just nu.
Eller så här.
Inte bestämt än hur den skall bli. Har några block till att sy innan jag bestämmer mig.
Blir kanske något helt annat när jag sytt alla block. :)
Skall sy ett par i gult och ett eller två i lila också.
Sen blir det en massa remsor att sy ihop som bård på den. Allt i scrapsbitar. 


Idag är det måndag och då länkar jag till Eva/Bambis fina vissa och berätta.

14 kommentarer:

  1. Jaaaa visst, är dom snygga dina block, men man kan inte fatta att det inte syns i lådorna att det plockas bort tyger:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli en härlig kvilt. Jag tror att resterna har kul i lådorna när man inte syr. Det verkar aldrig ta slut i alla fall

    SvaraRadera
  3. Fina block och så duktig du är att ta hand om dina siraps!
    kram

    SvaraRadera
  4. HÄRLIGT MÖNSTER DET BLIR JÄTTEFINT KRAM

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt mönster och vilka fina block.

    SvaraRadera
  6. Bra idée och snygg blir det också. Det ska jag tänka på när jag kommer att ta itu med mina skrap.Tack för att du visade!

    SvaraRadera
  7. Ja, du verkar att ha en hel del scraps, kul att du hittat så trevligt mönster! Kram Catarina

    SvaraRadera
  8. Det blir så toppenfint! Charlotte på Mossby har verkligen många fina idéer på scrapssömnad. Det var väl till detta du behövde mer grått tyg? Och det ser ut som om du hittat något bra. kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Så fint du tar till vara dina scraps!! Det var rejäla plastlådor du fullt med scraps.Där vinner du rejält över mig:-)).
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. Så fint det blir, og en god følelse når en plukker scrap fra restekassen. Kjenner igjen tanken om at scrapps ikke minker. :-)

    SvaraRadera
  11. Så fint man kan göra av scraps. Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Very pretty blocks. This is going to be a very cute quilt.

    SvaraRadera
  13. Kerstin, these blocks are GORGEOUS!

    SvaraRadera
  14. Tack för din medverkan denna veckan på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera