tisdag 5 juni 2018

Present

Väninnan fyllde jämt nu i helgen.
Och då hon gillar vad jag syr så blev det en ny kvilt till henne.

Kvilten heter Sewcial Bee Sampler.
Består av 25 olika block som jag samlat i en Block of the week sew along på nätet.
Kvilten är 72" fyrkant.
Kul kvilt att sy även om vissa block var lite pilliga.


Baksidan blev av 2 olika blommiga Tilda tyger. Tyckte det passa då serien jag använt till blocken hette Garden. ☺
Och eftersom Eva-Bambis fina visa och berätta är öppen idag med så länkar jag dit.

9 kommentarer:

  1. Så fint och riktigt romantiskt. Jag förstår att hon blev nöjd

    SvaraRadera
  2. Klart att man blir glad att få en så fint, arbetad kvilt! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Tänk om man vore din kompis och fyllde jämnt!
    Då hade man fått en fin kvilt :-) Du räknar inte 76 som jämnt kan jag tänka?
    kram

    SvaraRadera
  4. Jättefin och så roligt att ge bort när man vet att gåvan uppskattas!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  5. Tänker som Gunilla : tänk om... Så fin quilt, självklart blev hon glad!!!

    SvaraRadera
  6. Den blev jättefin. Klart att din kompis blir mer än nöjd. Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Virkelig en flott gave, quilten ble kjempe fin. Vakre farger!

    SvaraRadera
  8. Den ble veldig fin! Gøy med alle de forskjellige blokkene. Hun er heldig din venninne som fikk dette flotte teppet. :-)

    SvaraRadera
  9. Pretty blocks in such gentle summery colours.

    SvaraRadera