tisdag 2 oktober 2018

Äntligen!!

Ja äntligen så har jag fått något färdigt.
Blev 4 nya underlägg till köket.
Jodå jag syr och syr. ☺ Men just nu så är det mycket handsömnad.
Dels så håller jag på med block från boken The Handmade quilt, samt broderier som småningom skall ingå i en kvilt.
Så jo jag är glad när något blir klart. :)

Jag har skurit ut bitar från några olika kaffetyger.
Sen kviltat med hjälp av en ny linjal jag har 12" Arc heter den, samt specialpressarfoten till det.
Tabletterna är 17 1/2 " x 13 1/2".

Har även sytt ihop en topp sedan jag var på Quiltcamp.

Nu skall jag "bara" ta mig i kragen och macka ihop den och sätta igång och kvilta den.

Och eftersom Eva-Bambis fina visa och berätta än är öppen så länkar jag dit.

7 kommentarer:

  1. Vilka trevliga tabletter du har gjort och kul att du använt din specialpressarfoten, själv har jag inte kommit igång med den än. Din quilttopp är också jättefin, lycka till med fortsättningen, ibland blir det bra om det får ligga till sig!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Snygga tabletter och fin quiltat. Var det svårt? Ville köpa från Christina i Uppsala men så blev det slut på den fina quilt affären tyvärr och jag han inte köpa.

    SvaraRadera
  3. Trevliga tabletter och himla fin quilt. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Kan vara bra att ha lite olika saker på gång. Men det är skoj att avsluta, och kul att kunna använda det. Fina tabletter och toppen likaså! Spännande med kviltlinjaler! kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Härliga tabletter!!Lycka till med din fina topp.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Tack för din inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera