torsdag 8 augusti 2019

England runt dag 7 - 8

Sista dagen i England tillbringade vi i London.
Blev en del Beatles här också. :)

Våran chaufför tog med oss med buss ( tack o lov) på en runda i London.
Penny Lane åkte vi på. 
Vi åkte förbi The barbershop och skrädderiet där Brian Epstein "stilade" dom.
Huset där det numera är en Bistro.
Färden gick vidare till huset där John Lennon bodde som barn. Tyvärr fick jag ingen bild på det.
Runt hörnan fanns en flickskola där John hoppade över grinden som ung.
Skolan hette Strewberry Field.
Sista middagen med "gänget" blev på en pub. Och typiskt engelskt så blev det fish & chips. :) 
Dag 8 år våran hemresedag men vi skall inte åka förrän sent på kvällen så med en lokalguide blev det en rundtur i London med buss.
Tyvärr mycket trafik så vi hann inte med allt vi skulle sett.
Gör inte så mycket då jag sett det mesta av det hon skulle visa 2006.
Men än en gång så såg vi Tower Bridge och utöver Themsen.

Denna bild tog jag även 2006. Hade blivit en hel fler hus sedan dess. :) 
Ett "fint" Hotell som det varit en TV-serie om. Tyvärr glömt namnet. :)
Jag gillar taxibilarna i London. Tycker dom är så söta. :) Ja vissa av dom i alla fall. :) 
 
Innan avfärd till flygplatsen avslutade mannen och jag på British Museum.
Såg bland annat detta fina schackspel. Pjäserna gjord av valrossbetar. 
Innan vi är framme på flygplatsen så får vi veta att vårat plan är försenat en timma. Vi håller tummarna att det Inte skall bli ännu mer innan vi kommer iväg.
Tur hade vi så det lev inte mer. :) 

Vi hann äta middag på flygplatsen. Och ja även shoppa lite blev det. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar