måndag 7 oktober 2019

Äntligen

så ha jag fått fotat senaste UFO:t.
Kvilten påbörjade jag för 9 år sedan.
Något blev fel så den hamnade i skåpet fram tills i år.
Började rätta vad som var fel, trodde jag. Men ack så var det inte tyvärr.

Men med hjälp av en go kompis som erbjöd sig att sprätta, så blev den till slut klar.
Hon inte bara sprättade utan även sydde ihop den igen.
Så ett jätte Tack Ingrid för hjälpen!!
Kviltade den gjorde jag då jag var på quiltcamp.

Så här blev den:
Kvilten är 46" bred och 60" lång
Har ännu ett UFO mackat men den får vänta då jag i nästa vecka skall på Watercollar kurs.
Måste för bereda inför den. Huga många 2" rutor som skall skäras.

 Eftersom det är måndag så länkar jag till Eva-Bambis visa och berätta.

5 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att få hjälp, härligt att Ingrid fixade till den, för det hade varit synd om den hade blivit liggandes i något skåp! Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Fräsch, skönt att få färdigt. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Veldig fin quilt quilt! Så kjekt at du fikk hjelp og at en UFO ble ferdig! :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt att få klart saker, en riktig "gladkvilt"! kram Katarina

    SvaraRadera