tisdag 16 januari 2018

Sytt under 2017

Nytt år är vi inne på.
Kanske dags att se hur mycket det blev sytt under året som gick. :)

Några täcken har det blivit sytt på.
Ett enda blev helt klart och det är det längst ner till höger.
Resterande får jag ta tag i i år och göra färdiga.

En kvilt jag glömde i collaget är ju min Rasberry kvilt. Toppen är klar "bara" dags att macka och kvilta den. Och det skall jag göra i sektioner så blir det lite lätter. Ja inbillar jag mig i alla fall. :)

Och jag har även sytt på block från boken Farm Girl Vintage. Nedan 4 av 48 stycken.
Har några kvar att sy så jag hoppas få den kvilten klar i år.

Dukar blev det också sytt. De med jultyger blev det 4 stycken av så dem har jag haft som tabletter över julen i köket.  Och de två nedresta har min svärmor fått.
Och jodå det blev även väskor sydda, samt några förvaring.
Kul att sy väska igen då det var ett tag sedan sist. :)
Av antiplast kassarna har jag behållit den med katter på. Resen gick till Öresundsquiltarnas utställning för att säljas.

Annat smått jag sytt är några tabletter till köket, 2 muggmattor, nya fodral till mina finbestick, toarullshållare med jultyger, kudde samt ett förkläde som vi hade på oss då vi hjälpte till på utställningen ÖQ hade.

Ja det blev ju lite sytt i alla fall under året som gick. :)
Och eftersom Eva-Bambi har sin visa och berätta öppen än så länkar jag dit.

7 kommentarer:

  1. Så mycket och så snygga!!! Imponerat av din produktivitet! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt syår du hade 2017 och så många vackra saker du gjort.Alltid kul att läsa om din sylust.jag är så sugen på att sy förvaringar och nu ha min symaskin anlänt till Kalmar, så det närmar sig:-)). Gott Nytt Syår 2018! kram

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen varit produktiv, många fina saker. Tycker det är väldigt trevligt att få se din sammanställning, då man tyvärr glömmer bort så fort vad andra har sytt!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  4. Vad produktiv du har varit mycket fina sydda alster! kram

    SvaraRadera
  5. Så mycket fint du sytt under året! Du verkar ha några fler täcken på gång än vad jag har:-)) Roligt att se det sammanställt så här. Lycka till nu med sömnaden i år! Är väl extra roligt nu med nu maskin? kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Du har verkligen sytt under 2017. Mycket fint. Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Ingen dålig produktion och fint är det också.
    kram

    SvaraRadera