tisdag 20 november 2018

Nytt klart

Äntligen så har min sylust börjat komma tillbaka.
Och vad händer då? Jo min nya maskin har gått sönder och måste lämnas in. :(

Vilken tur att den gamla fungerar. :)
2 av projekten har jag sytt innan.

Men mina 3 nya boxar blev klara idag.
Mönster och tyger är inköpta på QuiltPassion
Och mönstret heter Nesting Baskets.

Kul mönster att sy efter. Nu "bara" att fylla med bra och ha saker. :) 

För ett tag sedan så sydde jag två nya tabletter till bästa väninnan.

Och så testade jag kalejdoskop linjalen när jag var på camp hos Kari på Linderödsgården.
Nu äntligen har jag fått den klar. Och när jag kviltade den så testade jag nya foten och en linjal som heter Circles on quilts.

Nu skall jag gå och skära till lite nytt att sy på.
Ha en bra dag det tänker jag ha. :)

8 kommentarer:

  1. Härliga Nesting Baskets, Kerstin! Och visst är det roligt att testa nya saker...
    Kram
    Carin

    SvaraRadera
  2. Så fina saker. Blev speciellt förtjust i lådorna. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Så fina "burkar" du sytt.Du är duktig!!Tabletter är alltid kul att ge bort. Lycka till med nya projekt.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  4. Roligt att kunna förvara sina grejer i så fina korgar! Läcker liten duk?! Skoj med både nya linjaler för både tillskärning och kviltning. kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Trots avsaknad av din nya maskin visar du mycket fint idag. Burkarna är fina och du fyller de säkert med mycket bra att ha. Underläggen och duken är också fina. Hur tycker du det går med den "nya FMQ"!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  6. Så fina saker du har sytt!!! Quiltningen är så fin! Lycka till med den nya projekten. Kram Monica

    SvaraRadera
  7. Så flotte bokser med lokk! Fine lunsj matter også! Kjempefin det du har sydd med å bruke kalejdoskop linjalen. Flott quiltet! :-)

    SvaraRadera